47/52=4 ?

itt vagy: Eropolis > Belváros > Blog > barna72 > 198

Ha elfelejtetted a jelszavad...
Ha még nem vagy tag...
Írd meg az életed, írd meg a mai napod! Jó volt? Mi volt a jó benne és mi hiányzott? Mi húzott fel a legjobban ma? S minek örültél? Mi volt a legérdekesebb ma Eropolisban? Hát a külvilágban mi történt?

barna72 blogja


Nem szabad a tehent...
Hmmm!
« előző bejegyzés^ összes bejegyzés ^következő bejegyzés »
47/52=4 ?
#198 2016-06-08 22:33:09
Év vége van. (Nem múlt, nem jövő itt a bejegyzésben, hanem ez a jelen az iskolákban.) És év végi hajtás a jobb jegyekért.

Mind a két gyerekem matek tagozatra jár, ugyanabban a suliban, de most kicsit megütköztem a kisebbik (matek)dolgozati eredményén, pontosabban annak osztályzatán. 
Itt kikötöm, hogy nem tökéletesek a gyerekeim, de hál' isten nem rám ütöttek matematikai tudásukat illetően. :)
A nagyobbik kisujjából kirázza a tantárgyat (nem csak ezt). A kicsi viszont küzd rendesen, és szorgalommal igyekszik kihozni magából a legjobbat. ( Más tantárgyakból is a szorgalmával igyekszik utolérni a bátyja teljesítményét. ) 

Szóval ez a matek, év végi dolgozat sikerült az elérhető 52 pontból, 47 ponttal négyes osztályzatúra. 
Szerény fejszámolási képességeim ellenére is ez 90% fölötti teljesítmény. A tanító néni azzal vigasztalta gyermekem, hogy egy pont hiányzott az ötöshöz. 
Egész év így telt el, hogy küzd a drágám rendesen és teljesen feleslegesen. 
Tegyük hozzá, hogy szigorúak a tanító nénik. Az ötös dolgozat, fehér holló volt az egész évben osztály szerte. Most se volt egy se. (ezt sem értem: nem tenyészmén (-kanca) képző ez a suli és nem az epsomi derbyre készülünk, szóval mire fel ez a szigor?)

És itt rohanok ki, mint Zrinyi, Szigetvárról:
 Én értem, hogy matek tagozat. 
 Én értem, hogy azzal a bizonyos figyelem összpontosítással is baj van a tíz éves kislányomnál. (ez ügyben az apjára ütött: én is inkább a matchboxot tologattam a nyitott matek füzeten...   :vigyor:  )
 Én értem, hogy nem adnak tört jegyet. (egy ilyen dolgozatnál kijárna a 4/5, mint osztályzat) 
 De! Mi lett volna, ha a harmadikos kislányomat, az év utolsó dolgozatán a hiányzó egy pont mellett kivételesen 4/5-del, ne adj isten egy "öt alával" jutalmazta volna a tanító néni (csak ezt a dolgozatot, nem az év végi jegyet!), amivel némi motivációt is adott volna az elkövetkezendő tanévre? (tudom ebben már van némi pedagógia is)
A Kicsilány meg persze, hogy szélmalom harcnak érzi a sok szorgalmit, meg gyakorlást.

Vagy ez tendencia manapság a sulikban? 
Sok az egyetemista (akik hálátlan módon külföldön próbálnak boldogulni), tehát kimondjuk előre a gyerekre  hogy "Hülye vagy fiam, menjél kőművesnek!" (miért zárták be akkor a sok szakmunkásképzőt?)
Elkedvetlenítjük a gyerekeket a tanulástól, hogy véletlenül se tanuljanak tovább és még hülyébb választópolgárok legyenek majd ha felnőnek? Utánozzuk az amerikai rendszert? 

Lánykám nem akar jövőkutató lenni és Elon Musk találmányai is hidegen hagyják. Gyalázatos módon egyelőre óvónői ambíciói vannak.

16 hozzászólás |

Hozzászólások

judit1973#198#16 2016-07-06 23:20:06
#barna72: 

Kedves Barna!

Értem, értem, csak fel nem foghatom :-) (Bocs, néha nagy a reakcióidőm)

Te tudod, bár azt is tudnod kell, hogy egy ilyen iskola felsőben még ilyenebb lesz.

A párhuzamos osztály eredményeiről meg: két lehetőség van... a Ti nénitek szigorúbb az átlagnál, vagy az osztályok nem egyformák - a másik(ak)ban tényleg több a   kiváló gyerek. Ezt messziről senki nem tudja megmondani. Az érdekeltek meg természetesen mindig elfogultak, így sose lesz objektív vélemény.

Ha úgy érzed, megéri, maradjatok. Bár engem ez a mondatod nagyon elgondolkoztatott:
"Egész év így telt el, hogy küzd a drágám rendesen és teljesen feleslegesen."

A százalékokról meg:
a lányom gimijében (kéttannyelvű oktatás, vállaltan elit iskola) 90%-tól adnak ötöst. Ami szerintem bizony úgy marhaság, ahogy van. Az a -10% olyan, de olyan könnyen összejön szinte semmiből, hogy ha korrekten pontoz egy tanár - és nem ad sehol picike engedményt se, gyakorlatilag csak a hibátlan az ötös. Ez meg nonszensz.

Én jómagam az alap- és középfokú oktatásban a 85%-ot, felsőoktatásban a 80-%ot tartom reálisnak az ötös ponthatárának.

Ja, és még valami:
értelmes pedagógus megnézi a dolgozat összpontszámát mielőtt jegyet ír rá. "úgy globálisan" eldönti, hogy szerinte ez a dolgozat hányast ér (aki tényleg ért a tantárgyához és a gyerekekhez, pontszámok nélkül is tudja azt), és ha ponthatár közeli a dolgozat, eleve úgy alakítja a részpontokat, hogy a reális osztályzat jöjjön ki. És hogy ne fusson bele a parttalan és sehová sem vivő alkudozásokba, nem ad fél/egy ponttal a ponthatár alatti pontszámot - és ekkor nincs huzavona kiosztás után. Ennyi. Ilyen egyszerű.

Sokminden eszembe jutott még, de legyen elég ennyi mára  :-)

Sikerekben gazdagabb jövő évet a lánykának! Meg persze egy tartalmas nyarat előtte! :-)
barna72#198#15 2016-06-28 18:43:02
#judit1973: Mivel némiképp hozzáértő vagy kedves Judit,  - mindamellett, hogy tökéletesen igazad van a gyerek nyúzásával kapcsolatban -, mivel magyarázod azt, hogy az évzárón a gyermek osztályából, egy jeles bizonyítványú gyermek állt kint, a többi kitűnő és jeles bizonyítványú iskolatárs között, míg a párhuzamos osztályból, több kitűnő szummájú évfolyamtárs is volt? 

Természetesen én is elgondolkodtam az általad említett osztályváltáson, de szerintem inkább legyen a gyerek négyes mindenből, mint hogy kiszakítsuk a megszokott osztályából, egy végeredményben őt annyira nem zavaró dolog miatt.

Egyébként a gyerek mazsorettezik és karatézik. Annyira nem énekel szépen, de én hagyom énekelni, mert gyakorlással jön meg az énekhang. 

Az "apróság"-ról a véleményem, hogy elkerülte a figyelmedet az írásom lényege: az a bizonyos motiválás egy kis (úgy látszik HATALMAS, (Mert senki nem ért velem egyet.)) engedménnyel, év végén EGYETLEN ALKALOMMAL!!!  Mellesleg az a dolgozat két gyerkőcnek lett 47 pontos az osztályból.

Ugye érted? :)  
judit1973#198#14 2016-06-25 22:14:19
És még egy apróság:

A tanító néni 48 pontnál húzta meg a ponthatárt (szíve joga, a kilencvenvalahány százalékon most ne problémázzunk - az más kérdés)

Tegyük fel, hogy a néni lejjebb vinné a ponthatárt 47 pontra, hogy a lányod 5-öst kaphasson.
Na, ekkor jönnének - és teljes joggal jönnének - azok a gyerekek, akiknek 46 pontjuk van, hogy nekik miért nem jár az ötös, amikor csak egy pont hiányzik? OK, tegyük fel, hogy tanítónéni rendeske, és leviszi a ponthatárt 46 pontra. De ekkor meg jönnek azok a gyerekek - és persze teljes joggal - akiknek 45 pontjuk van, hogy nekik csak egyetlen pontocskájuk hiányzik az ötöshöz, ugyanmár, tessen már lejjebb vinni azt a ponthatárt egyetlen pontocskával....

Ugye érted?
judit1973#198#13 2016-06-25 22:02:52
Kedves Barna!

Némiképp hozzáértőként - bár idegenként - adhatok egy jótanácsot?
Ha a gyereked nem kisujjból rázza ki alsó tagozatban a bravúros matematika megoldásokat, hanem sok-sok küzdelem árán jut amennyire jut, akkor ne járassátok matematika tagozatra!

Vagy legyek kissé nyersebb, és kérdezzem azt, hogy "mondd csak, direkt nyúzod a saját kicsi gyerekedet?" ?

Hagyjátok élni azt a gyereket! A matek tagozat annak való, aki mérnök, informatikus, matematikus, ne adj' isten matektanár szeretne lenni! Akinek egyéni ötletei vannak a feladatok megoldása során, aki élvezi, hogy matek feladatokat oldhat meg, és nem hogy az iskolai tananyag nem jelent neki gondot, hanem a furmányos versenyfeladatok sem.

Ha a gyerek már most arra vágyik, hogy óvónő legyen, akkor járassátok zeneiskolába, kézműves szakkörre, tornára vagy táncra! Elvégre egy óvónőnek ezek a kompetenciák azok, amelyekben jónak kell lennie.

Ne  a tanárokat szidd, hanem nézz előtte magadba!Elvégre Ti erőltetitek továbbra is a matematika tagozatot........... (Ne hari, de így van)
barna72#198#12 2016-06-15 09:54:59
#fakutya: Aki  a matekot tanítja 46 éves. (a másik tanító néni 50 éves) 

Jól megfogalmaztad: az a baj, és ezzel én is találkoztam anno általánosban, hogy egyeseknek az egyetemen kellene tanítaniuk. :( Bár ott nem az idézőjelben említett szabály volt érvényben. Biológián kellett mindennek tudnunk a latin nevét. A fizika tanárt inkább nem említem...
fakutya#198#11 2016-06-15 09:11:06
Az a baj, hogy csak te gondolod azt (hitették el veled) a lányod sulijáról, hogy nem versenyistálló, pedig az elmondottak alapján annak tűnik.

Esetleg a "szigorú tanító néni" még elég fiatal ahhoz, hogy élénken emlékezzem a magyar felsőoktatás borzalmaira. ("Ötösre én tudom. Aki nálam jobban tudja, kaphat jobb jegyet.")
barna72#198#10 2016-06-14 21:57:32
#hetfatyolbp: Ez dilemma nem csak a sajátod. 
Mit tehet a szülő amikor a sors ilyetén formán súlyt le a gyermekére? Letörli a pityergő könnyeit és egy nagy öleléssel biztatja, hogy ne adja fel. És sajnos hozzá teheti, hogy ez még csak a jéghegy csúcsa, ami a tanulmányait illeti. 
Most csak két tanítóhoz kell igazodnia és kell lenyelnie azt a bizonyos békát.
 Öröm az ürömben, hogy egy évet ez még így marad. 
hetfatyolbp#198#9 2016-06-14 18:47:01
..egyetértünk-nem ártott volna jóindulat, biztatás, inspiráció, ez a TE értékrended, de nem kötelező. A tanító nénié meg a szabály, az cabáj. Amit ezen keresztül a lányod megtanulhat, az , hogy a saját belső autonómiája fontosabb, mint mások szabványosított ítélete.Komoly teljesítményt rakott le az asztalra,ami független a jegytől, te pedig olyan apa vagy, aki ezzel pontosan tisztában van, ebben a történetben az én fejemben lévő világrend szerint ez a legfontosabb.
Nekem  komoly dilemma , mutassam meg a gyerekemnek az élet kegyetlen oldalait, úgy, hogy ne üssek rajta túl nagyot és ne veszítse el a hitét, vagy várjam meg, míg a pofont megkapja magától, nem kell a sors helyett gonosznak lennem, de mégsem élhet burokban.
barna72#198#8 2016-06-13 20:06:57
#sturm: Kemény véleményt sarkítottál ide a virtuális papírra, ugyanakkor meg tudom érteni a szempontjaidat. 
Igen, valóban elképzelhető, hogy vannak akik ezért lettek pedagógusok, mert így felmutathatnak egy diplomát a családjukban. Bőven tudok sajnos(elrettentő) példát a tanulmányi múltamból.  Ugyanakkor szeretném azt hinni, hogy többségében nem így van.
Amikor igenis elhivatottságból megy el tanítani. Vagy mert épp egykori tanára ihlette meg őt annyira pozitívan, hogy elhatározta, ő is ezt a pályát választja. Persze fordítva is megesik, amikor épp azt akarja magának bizonyítani, hogy lehet ezt jól is csinálni, nem úgy mint anno xy csinálta vele. (aztán vagy sikerül neki, vagy nem esik messze az alma (máter) a fájától. ) 
És van a harmadik kategória, aki elkötelezettséget érez, hogy átadja a tudását, de közben az emberek, az eredmény(ek) nem fontos(ak) neki.
sturm#198#7 2016-06-13 19:31:38
Eléggé sarkos véleményem van ezekről a dolgokról, így inkább  le se írom.
De azért valamit mégis.
Az iskolai tanítók/tanárok nagy része azért szerzett pedagógus diplomát, mert oda volt legkönnyebb bejutni. De végül ők is a katedra mögött kötöttek ki, mert mindenre alkalmatlanok, de erről legalább van papírjuk.
Akkor mit is várunk?
Hangsúlyozni kívánom, hogy szerencsére vannak kivételek!
Nehéz szakma. Ehhez kell nagy tehetség és elkötelezettség.
Mert a jövőnk múlik rajtuk. Mert amit a sok idióta szülő elront, abból egy jó pedagógus valamit ki tud javítani.
(Nem vagyok szakmabeli, csak három iskolás fiú apja.)
barna72#198#6 2016-06-13 17:33:49
#cupp-cupp-cupp: Hála az égnek vannak mindig kivételek. Amit irigylek tőled, hogy év végén a pedagógus napon, nem rossz szájízzel adod oda az ajándékot, az egész évi (munkájáért) vagy inkább fáradozásáért. (Írom ezt úgy, hogy anyám pedagógus és tanító volt! Meg voltak az ő hibái is, de ha összefutok egy tanítványával, sosem a rosszra emlékeznek vele kapcsolatban. Tudom emiatt egy kicsit elfogult a blogbejegyzésem is.)   
barna72#198#5 2016-06-13 17:29:26
#csevego: Lokálpatrióta vagyok. (én hülye! :D )
Szóval majd ők eldöntik, hogy később akarnak e máshol boldogulni. A gondolkodásra folyamatosan tanítom őket. ;)
barna72#198#4 2016-06-13 17:24:12
#esther: Ne erről az óvónői énekhangról lehetne vitázni, és nem keveset. Egyikünk sincs könnyű helyzetben, pláne a kis fiatal utódaink, ugyanis mi Kodály országában vagyunk. 
A nővérem mondta aki (és nem mellesleg) a Zeneakadémiáról hozta ezt a mondást: "Annak akinek jó a hallása és tud énekelni, annak a Kodály módszer egy áldás. A többieknek egy kínszenvedés." 
Na mármost pont az óvodában még alakítható egy kisgyerek énekhangja és a hozzáállása az énekléshez. A fiam óvónői katasztrofálisan hamisak voltak, pedig a fiamnak jó adottságai vannak az énekléshez. A lányomnál meg a zenei hallásával van baj, hiába van szép hangja és jól (tisztán) énekeltek az óvónői.
 
Visszatérve a felvételihez, nem ez alapján kellene osztályozni a jelentkezőket, (bár manapság ez is egy szempont)  hisz hiába tud szépen énekelni egy jelentkező, ha kápói ambíciói vannak. :( 
cupp-cupp-cupp#198#3 2016-06-13 14:32:25
 Az osztályzat a tanítónéni jóindulatán múlik. Még szerencse, hogy vannak klassz pedagógusok is, nem kell messzire mennem. Az az igazi jó fej, aki 3,4-s átlagra  is megadja a 4-est.  :) 
csevego#198#2 2016-06-13 12:24:35
Eltaláltad. A porosz iskolarendszerben, szófogadó katonákat  nevelnek és nem kreatív gondolokodó embereket. Ez utóbbiak ugyanis veszélyesek: Gondolkodnak (és nem bólogatnak). Nincs ebben semmi újdonság. Csomagolj össze és vidd messzire az okos, értelmes gyermekedet és tanítsd meg gondolkodni, mert itt csak magolni fog megtanulni (szorgalmas, ugye? de minek is?)és elveszti minden zsenialitását, sőt gyermeknek lennie sem szabad.
esther#198#1 2016-06-13 11:45:40
Oda sem  lesz elég az, ha  "csupán" szereti a gyerekeket, hogyha nincs hangja...( egy ismerősöm lánya emiatt nem nyert felvételt) :/  Megdöbbentő, nem? :o 
 
Nem tudom hová és merre tart ez az oktatási mód és rendszer,ami jelenleg  az előírt,-  és már sokan mondták, nem én találtam ki,-  de mintha arra lennének kíváncsiak a tesztek, felmérők, tanárok, hogy* mit nem tud* a gyerek, nem arra hogy mit tud.
Elkeserítő. :napersze: 


Ajánlott szobák
#bdsm_szoba2830BDSM - extrém szexualitás

#bepo2000100Különösen perverz
Ajánlott szobák
#biszex_szoba85101Biszexuális vagy, be kell lépned!

#tonyy69100Kismeret
Ajánlott szobák
#maszti_szoba600Eropolis hivatalos maszti szobája

#centrum_szoba200Belvárosi szexmentes csevegő
Ajánlott szobák
#homo_szoba5270Meleg férfiak egymás között
Ajánlott szobák
#hetero_szoba3530Heteroszexuális vadászterület, meleg és biszex mentes övezet.
Ajánlott szobák
#profi_csajok910Türelmi zónás csajok várnak

#profi_pasik100Türelmi zónás pasik várnak
Ajánlott szobák
#transz_szoba2320Transzszexuális csevegő








A felhasználói élmény biztosításához Eropolis cookie-kat használ. Tudj meg többet.     Rendben, elfogadom.